Așa arată un om care n-a mai mâncat carne și lactate 1 an de zile

Acum mai bine de 1 an de zile, un medic din București m-a întrebat care este dieta mea, dacă mănânc carne… I-am zis că „nu prea” obișnuiesc să consum carne și totuși analizele mele au ieșit prost. Era vorba despre colesterol, acid uric, trigliceride… Medicul n-a avut foarte multe propuneri pentru mine, părea însă destul de nedumerit. Am început să fac ce știu eu mai bine… M-am apucat de citit, pentru că am vrut să înțeleg de unde am aceste probleme care persistau de ani de zile. Aveți mai jos o sinteză. 

La finalul lunii Martie 2018, revista online CSDI.RO (parte a grupului Mediafax) a publicat datele unui studiu complex, realizat pe 103.000 de persoane (86.000 de femei şi 17.000 de bărbaţi), care au scos la iveală legătura strânsă dintre consumul de carne și tensiunea arterială. Ei bine, această anomalie numită tensiune arterială este  una dintre principalele cauze de deces în România. 

  • Toţi participanţii au fost profesionişti din domeniul sănătăţii, aceștia fiind chestionaţi în legătură cu dietele lor şi metodele de găti pe care le utilizează. 

16 ani de cercetări – am aflat ce știam deja de la Organizația Mondială a Sănătății

Explicația ne-a fost oferită pe tavă de Organizația Mondială a Sănătății încă din anul 2015, atunci când s-au publicat concluziile unui studiu realizat de International Agency for Research on Cancer (IARC):

8T35H5LO„Agenția Internațională pentru Cercetarea Cancerului a clasificat carnea prelucrată ca fiind cancerigenă, iar carnea roșie drept o substanță care probabil duce la apariția cancerului.”

Agenția Internațională pentru Cercetarea Cancerului sau „The International Agency for Research on Cancer” (IARC) este o agenție a Organizației Mondiale a Sănătății sau „World Health Organization” (WHO) care se ocupă de studierea cancerului.

La capitolul „carne roșie” cei de la Organizația Mondială a Sănătății au inclus: carnea de vită, carne de porc, miel și capră.

S-a ajuns la această concluzie după un studiu realizat de 22 de experți din 10 state diferite care au analizat mai mult de 800 de cercetări cu privire la cancer și alimentație. Aceștia au descoperit astfel că, 50 de grame de carne procesată (adică mezeluri) consumată zilnic, crește riscul aparației cancerului cu 18% – discutăm despre echivalentul a 3 feliuțe de slănină sau 1 hot-dog.

Pe de altă parte, consumul de carne roșie (luat separat) este legat de creșterea riscului de cancer colorectal (de colon), pancreatic și de prostată.

Din aceste motive carnea roșie a fost inclusă de Organizația Mondială a Sănătății în Grupa A2„probabil cancerigen”, iar mezelurile (carnea procesată) au fost incluse în Grupa 1 – adică „cancerigen pentru om” alături de fumat, azbest și plutoniu.

Mai multe explicații cu privire la aceste clasificări sunt disponibile, din Octombrie 2015, chiar pe pagina oficială a Oranizației Mondiale a Sănătății.

CARNE ROSIE

CARNE ROSIE

Atunci când discutăm despre consumul de „carne procesată” trebuie să avem în vedere: crenvurștii, șunca presată, cârnați, salam, jambon, salam picant și alte mezeluri combinate.

Din păcate, aceste studii nu reprezintă o noutate, multe cercetări fiind realizate chiar în urmă cu 50 de ani. Se pare totuși nimeni n-a avut timpul sau curiozitatea să-și arunce o privire peste ele, în ciuda faptului că obiectul cercetărilor este unul atât de important.

Da. Este o conspirație. Și totul devine limpede dacă reținem că românii lasă anual în restauran­te­le de tip fast-food circa 2 MILIARDE DE LEI  – analiză a Ziarul Financiar pe baza datelor Euromonitor).

Această atitudine seamănă dacă vreți cu situația motorului electric construit în 1834 dar care n-a jucat un rol important în transporturi timp de aproape 200 de ani din cauza „intereselor” economice ale industriei petroliere care a preferat să susțină un motor cu ardere internă pe bază de combustibil. Ne place sau nu, această situație nu poate fi explicată altfel decât printr-o conspirație, deoarece ambele motoare au fost inventate aproape simultan.

Doctor Joel Kahn„Diabetul, artrita, bolile de inimă, demența, obezitatea și cancerul sunt responsabile pentru 70% dintre decese. Toate datele ne indică că aceste boli sunt legate de stilul de viață.”  Dr. Joel Kahn, M.D., Cardiolog, Kohn Center for Cardiac Longevity, USA

Înformațiile publicate în mod obișnuit de presă leagă diabetul de consumul de zahăr și lipsa de exercițiilor fizice. Cu toate acestea, specialiștii afirmă că diabetul nu este și nu a fost vreodată cauzat de alimentația bogată în carbohidrați sau de zaharuri.

Doctor Noel Bernard„Cauza diabetului este un regim alimentar care duce la acumularea unor mari cantități de grăsimi în sânge. Mă refer la o alimentație tipică, bazată pe carne. Dacă vă uitați la celulele musculare ale corpului omenesc o să vedeți că acestea acumulează mici particule de grăsime, acumulări care duc la rezistența la insulină. Asta înseamnă că zahărul natural din alimente nu reușește să ajung la celule așa cum este normal și astfel se acumulează în sânge și avem ca rezultat diabetul. Acesta este diabetul.” Dr. Neal Bernard, autor și președinte al Physicians Committee for Responsible Medicine, USA

Consumul de zahăr este interzis în momentul în care o persoană este diagnosticată cu diabet dar asta nu are legătură și cu factorii care provoacă de fapt această boală. Deci principala manipulare o constutie tocmai ideea că diabetul este provocat de dulciuri, asocierea cu zahărul, când în realitate această boală este provocată de consumul de carne.

Doctor Garth Davis„S-a făcut un studiu uriaș pe 500.000 de persoane iar consumul de carbohidrați a fost invers-corelat cu apariția diabetului. În sensul acesta, un consum mare de carbohidrați previne de fapt apariția diabetului. În schimb carnea s-a dovedit o cauză clară a diabetului.” Dr. Garth Davis specialist în cirurgie plastică, The Davis Clinic, USA

Carnea procesată provoacă diabet și NU zahărul

Multe studii publicate de Harvard University atestă faptul că, o porție de carne procesată (mezeluri) consumată pe zi crește riscul de diabet cu 51%. Legătura dintre alimentația bazată pe carne și diabet este practic incontestabilă în acest moment.

Pe această linie se înscriu și cauzele bolilor cardio-vasculare provocate în general de: fumat și dieta cu produse de origine animală. De exemplu, carnea proaspătă conține un număr uriaș de bacterii pe care omul și le introduce în organism prin alimentație iar impactul asupra sănătății este unul de proporții și imediat.

Proteina animală joacă un rol enorm în privința cancerului și bolilor cardio-vasculare, iar carnea de pui nu face excepție. Oamenii au fost învățați că este „mai sănătos” să consume produse din carne de pui însă nimeni nu a explicat și de ce stau lucrurile așa…

În realitate, carnea de pui reprezintă o sursă enormă de sodiu (apă cu sare injectată) și polifosfați. Fie că discutăm despre bacon, pastramă, pulpe de pui, piept dezosat sau carne macră de porc ori vită, odată ce este industrializată carnea trece prin procesul de injectare cu saramură și alte substanțe nocive.

Dr. Kim Allan Williams Sr.„Dacă vă uitați la incidența cazurilor de hipertensiune și diabet, acestea se diminuează pe măsură ce alimentația bazată pe produse de origine animală este redusă. Dacă discutăm despre carnea de pește avem și aici motive de îngrijorare legate de conținutul de mercur, grăsimi saturate și colesterol.” Dr. Kim Allan Williams Sr., președintele American College of Cardiology.

Nici peștele de crescătorie nu este mai sănătos prin comparațe cu cel sălbatic. În locațiile special amenajate, peștii sunt tratați cu antibiotice și antifungice, substanțe chimice care sunt reținute în carnea peștelui.

Studiile noastre / publicate în România

Atunci când cercetătorii au analizat participanţii care raportaseră că mănâncă carne de cel puţin două ori pe săptămână s-au descoperit următoarele corelații:

  • subiecții care au raportat consumul de carne de vită la grătar sau prăjită, carne de pui sau de pește, de mai mult de 15 ore pe lună (o masă de carne la 2 zile), au avut cu până la 17% mai multe şanse de a dezvolta hipertensiune arterială;
  • subiecții studiului care au raportat că au avut tendinţa de a consuma carnea bine făcută au avut cu 15% mai multe şanse de a dezvolta hipertensiune arterială decât cei care au afirmat că preferă carnea făcută uşor în sânge.

Carnea la grătar este mult mai periculoasă pentru sănătate

Cercetătorii au descoperit că substanţele chimice produse atunci când carnea este gătită la temperaturi ridicate conduce la inflamaţie, stres oxidativ (un proces care poate deteriora celulele) şi rezistenţă la insulină, ceea ce înseamnă că organismul nu răspunde corect insulinei (acum poate se înțelege legătura cu Diabetul). 

Carnea rosie si mezelurile sunt cancerigene

Carnea rosie si mezelurile sunt cancerigene

Substanțele chimice rezultate în urma preparării la grătar și prin alte metode asociate temperaturilor ridicate au fost de asemenea legate de apariția cancerului, după cum atestă studiile citate de CSDI.RO (parte a grupului Mediafax).

Pericolul din lapte și produse lactate

Brânza este un produs „extraordinar” dar probabil unul dintre cele mai nocive pentru sănătatea umană. Chiar dacă nu pare la prima vedere, brânza este un produs foarte procesat și conține multă grăsime saturată și sare (pentru conservare). Nu întâmplător majoritatea oamenilor au intoleranță la lactoză iar aceasta este starea normală și naturală a lucrurilor.

Intoleranta-Globala-la-Lactoza

Intoleranța globală la lactoză

De ce oare organismul nostru respinge produsele lactate? Cum se explică faptul că 73% dintre afro-americani sunt intoleranți la lactoză, 95% dintre asiatici sunt intoleranți, 70% dintre americanii indigeni și hispanicii în proporție de 53% ?

Doctor-Paul-Porras-MD„Laptele este un produs riscant pentru omenire. Ca pediatru văd asta în fiecare zi. Văd copii care suferă de afecțiuni legate sau asociate consumului de lapte și produse lactate: eczeme, acnee, constipație, reflux gastroesofagian, deficit de fier, anemie. Proteina din laptele de vacă este cea mai alergică. „ Dr.Paul Porras, pediatru, USA

De ce este mai bun pentru consum laptele de vacă și nu cel de girafă? Cum răspunde industria laptelui la această întrebare? Realitatea este că nu avem nevoie nici de lapte de vacă, nici de cel de girafă sau de la un alt animal pentru că omul este în chip natural intolerant la lactoză.

Lactatele organice

Lactatele organice conțin la fel de multă grăsime saturată, colesterol și galactoză, precum și alte substanțe nocive pentru om, ca și lactatele obișnuite. Deci lactatele organice nu sunt cu nimic mai puțin nocive prin comparație cu produsele lactate care se găsesc pe rafturile magazinelor.

Lactatele și osteoporoza

În cadrul unui studiu extrem de elocvent cercetătorii de la Hardvard au analizat timp de 18 ani un grup de femei în vârsta. Așa s-a observat că femeile care consumau lapte aveau ZERO protecție la facturi. A fost nevoie de acest studiu pentru a se demonstra că vechea idee care ne spune că „laptele întârește sistemul osos” este doar UN MIT !

Osteoporoza cauzata de consumul de lactate

Osteoporoza cauzată de consumul de lactate !

Mai mult decât atât, se pare că, persoanele care consumă lapte manifestă un risc mai mare pentru fracturi de șold, cancer și buna funcționare a ficatului. Cifrele ne arată că statele unde consumul de produse lactate este mai ridicat înregistrează și cele mai numeroase cazuri de osteoporoză.

Deci nu doar că lactatele nu ne protejează oasele, ba chiar din pricina consumului de lactate apar toate aceste afecțiuni. Nu în ultimul rând, consumul lactatelor este asociat cu diverse forme de cancer, în general pe zona hormonală: cancer mamar, de prostată sau cancer ovarian.

Cazeina și dependența de lactate

Cazeina este principala proteină din produsele lactate iar în momentul în care ajunge în sistemul digestiv al omului dă naștere unor substanțe numite cazomorfine. Acestea au componente asemănătoare cu morfina iar în momentul în care ajung la creier se atașează fix de același receptor ca și heroina. Nu sunt la fel de puternice ca heroina însă au efecte clare în a determina un anumit nivel de dependență. Cazomorfina poate juca un rol important în sindromul morții infantile și în autism.

În timp ce 1 litru de lapte uman (de mamă) conține 2,7 grame de cazeină, laptele de vacă conține 26 de grame la litru, adică de 10 ori mai mult. În aceste condiții nici nu este de mirare că lactatele produc dependență.

  • Mulți spun că avem nevoie de produse lactate pentru Calciu dar studiile arată că asimilarea unor cantități mari de Calciu generează scăderea Vitaminei „D” în organism.
  • Mai multe sudii realizate în Islanda au evidențiat o corelație între consumul de lapte și cancerul de prostată.
  • Consumul de lapte duce în prima fază la probleme digestive (balonare), erupții pe piele, astm (inflamarea căilor respiratorii), probleme respiratorii diverse, diabet juvenil iar în final cancer.
  • Specialiștii recomandă ca după vârsta de 20 de ani să nu mai consumăm lapte sau produse derivate (iaurt, brânză, cașcaval, unt, margarină).

Un fel de concluzie…

Oamenii nu au nici cea mai vagă idee despre conținutul produselor pe care le consumă zilnic. Organizația Mondială a Sănătății vorbește prea încet și cu multă teamă. În industria animalieră, agricultură ca și în industria tutunului, companiile implicate au tot interesul ca populația să NU știe absolut nimic despre efectele și riscurile la care se expune atunci când consumă diverse alimente procesate sau neprocesate.

Suntem captivi intereselor economice iar guvernele paralizate și prea slabe să poată reacționa la acest genocid. Ne-am obișnuit să credem ce ne spun ei tot ce trebuie să știm prin publicitate și marketing specializat, în loc să facem noi efortul de a înțelege.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s